Celem warsztatu jest przygotowanie uczestników do rozpoznawania i wykorzystywania sygnałów gotowości klientów do dokonania zakupu.
Korzyści:
- Nabycie umiejętności prezentowania oferty językiem korzyści
- Rozpoznawanie sygnałów gotowości do zakupu
- Umiejętne stosowanie technik zamknięcia dostosowanych do sytuacji w procesie sprzedażowym
Prezentowanie rozwiązań
- Umiejętność prezentowania swoich propozycji dostosowanych do wcześniej zdiagnozowanych potrzeb klienta
- Język korzyści.
- Nawiązywanie do poznanych potrzeb klienta.
- 1-minutowa prezentacja
- Prezentacja i zamknięcie
- Prezentacja cen i kosztów
Pokonywanie obiekcji
- Metody reakcji na zastrzeżenia klienta dotyczące oferty
- Pokonywanie zastrzeżeń dot. ceny, jakości, firmy, ROI
Finalizowanie sprzedaży
- Blok poświęcony technikom zamknięć i radzenia sobie z zastrzeżeniami klienta.
- Techniki zamknięć (finalna propozycja, ograniczone ilości, próbka produktu, wyliczenie ROI)
- Wykorzystywanie pytań w zamykaniu sprzedaży
- Wykorzystywanie parafrazy w trakcie zamykania sprzedaży
- „Potrójne zamknięcie”
- Podziękowanie i opieka po sprzedaży
Obsługa zamówienia
- Metody obsługi klienta po zakupie.
- Dostarczanie klientowi pozytywnych doświadczeń z kontaktów posprzedażowych.
- Radzenie sobie ze skargami klienta
- Tworzenie wartości dodanej we współpracy z klientem.