jak to robimy
Celem warsztatów jest przygotowanie osób oceniających do przeprowadzenia oceny i rozmowy oceniającej zgodnie z przyjętymi standardami oraz z zachowaniem psychologicznych reguł kontaktu z pracownikiem.
Korzyści:
- Poznanie celu (powodów) oceny pracy będzie pomocne w rzetelnym przygotowaniu się do tego zadania (aspekt poznawczy i motywacyjny),
- Rozwinięcie umiejętności korzystania z jasnych kryteriów oceny,
- Rozwinięcie wiedzy i umiejętności dotyczące struktury i sposobu prowadzenia rozmowy komunikującej ocenę pracy,
- Rozwinięcie wiedzy i umiejętności komunikacyjnych ( zadawanie pytań, słuchanie, przekazywanie oceny z uzasadnieniem, negocjowanie).
Program:
- Wyzwania stojące przed osobą dokonującą oceny.
- Cele oceny, ocena bieżąca i okresowa, funkcje oceny.
- Wstęp do rozmowy oceniającej - ocena pod kątem zdefiniowanych kryteriów.
- Struktura rozmowy oceniającej:
- Wstęp – przypomnienie celu spotkania, kryteriów oceny
- Dyskusja na temat oceny pracy za poprzedni okres - ustalenie wspólnego z pracownikiem stanowiska
- Uwagi i ustalenia na przyszłość: potrzeby szkoleniowe, plany działania, cele itp.
- Zakończenie
- Ćwiczenia praktyczne w prowadzeniu rozmów:
- Ćwiczenie uważnego słuchania ( w tym techniki komunikacji: klaryfikacja, podsumowanie, parafraza),
- Ćwiczenie przekazywania informacji zwrotnej,
- Trudne sytuacje – rozwój umiejętności negocjowania,
Skontaktuj się z nami
lub
zostaw swój numer, a nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą!