jak to robimy

Celem warsztatów jest przygotowanie osób oceniających do przeprowadzenia oceny i rozmowy oceniającej zgodnie z przyjętymi standardami oraz z zachowaniem psychologicznych reguł kontaktu z pracownikiem.

Korzyści:

  • Poznanie celu (powodów) oceny pracy będzie pomocne w rzetelnym przygotowaniu się do tego zadania (aspekt poznawczy i motywacyjny),
  • Rozwinięcie umiejętności korzystania z jasnych kryteriów oceny,
  • Rozwinięcie wiedzy i umiejętności dotyczące struktury i sposobu prowadzenia rozmowy komunikującej ocenę pracy,
  • Rozwinięcie wiedzy i umiejętności komunikacyjnych ( zadawanie pytań, słuchanie, przekazywanie oceny z uzasadnieniem, negocjowanie).

Program:

  1. Wyzwania stojące przed osobą dokonującą oceny.
  2. Cele oceny, ocena bieżąca i okresowa, funkcje oceny.
  3. Wstęp do rozmowy oceniającej - ocena pod kątem zdefiniowanych kryteriów.
  4. Struktura rozmowy oceniającej:
    • Wstęp – przypomnienie celu spotkania, kryteriów oceny
    • Dyskusja na temat oceny pracy za poprzedni okres - ustalenie wspólnego z pracownikiem stanowiska
    • Uwagi i ustalenia na przyszłość: potrzeby szkoleniowe, plany działania, cele itp.
    • Zakończenie
  5. Ćwiczenia praktyczne w prowadzeniu rozmów:
    • Ćwiczenie uważnego słuchania ( w tym techniki komunikacji: klaryfikacja, podsumowanie, parafraza),
    • Ćwiczenie przekazywania informacji zwrotnej,
    • Trudne sytuacje – rozwój umiejętności negocjowania,

Skontaktuj się z nami

lub

zostaw swój numer, a nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą!