jak to robimy
Celem spotkania jest uporządkowanie wiedzy nt. roli lidera w kierowaniu zespołem oraz rozwój wybranych umiejętności komunikacyjnych. Spotkanie polecamy osobom, które nabyły umiejętności kierowania poprzez doświadczenie praktyczne, a teraz chciałyby zrewidować stosowane przez siebie podejście, uporządkować i uzupełnić wiedzę w zakresie zarządzania ludźmi oraz wymienić się doświadczeniami.
Korzyści dla uczestników:
- Poznanie cech charakteryzujących efektywny zespół oraz sposobów osiągania spójności zespołu może być pomocne do oceny własnego zespołu i zaplanowania dalszych działań ukierunkowanych na budowanie współpracy,
- Usystematyzowanie wiedzy nt. ról i funkcji, które powinien realizować lider zespołu stworzy okazję do dokonania osobistej refleksji nad tym, czy w praktyce zarządczej nie została pominięta któraś z ról czy funkcji, swoich silnych i słabszych stron w tych rolach,
- Rozwój wybranych umiejętności (poprzez obserwację lub ćwiczenie) w ramach cyklu kierowania, takich jak: wyznaczanie celów i motywowanie do ich osiągania, dobór ludzi do zadań, delegowanie zadań i odpowiedzialności, prowadzenie rozmów monitorujących i oceniających pracę, udzielanie informacji zwrotnej, rozwiązywanie sytuacji napięć i konfliktów pomiędzy pracownikami,
- Wymiana doświadczeń odnośnie podejścia do pełnienia funkcji lidera, stylów kierowania i rozwiązywania trudnych sytuacji .
Program:
- Czym jest zespół.
- Czym zespół różni się od grupy,
- Metody budowania poczucia tożsamości (przynależności) do zespołu – aspekty racjonalne ( cele, organizacja, podział obowiązków, wynagradzanie i premiowanie) i emocjonalne (integracja, poczucie wspólnoty)
- Rola lidera w kierowaniu zespołem.
- Zarządzający (podział pracy, organizowanie i zapewnianie środków, monitoring przebiegu prac , organizowanie procesu komunikacji wewnątrz zespołu i na zewnątrz)
- Przywódca (wyznaczanie celów i kierunku działań, podejmowanie decyzji, reprezentowanie zespołu, budowanie relacji wewnątrz i na zewnątrz zespołu),
- Coach (motywowanie do realizacji wyznaczonych celów, planowanie i wspieranie rozwoju)
- Cykl zarządzania w praktyce.
- Etapy cyklu i zadania menedżera: planowanie, organizowanie, monitoring i kontrola, odbiór zadania i ocena poziomu wykonania,
- Wyzwania dla menedżera na poszczególnych etapach cyklu,
- Przypomnienie i rozwój umiejętności związanych z poszczególnymi etapami.
- Dobór członków zespołu do zadań.
- Ocena kompetencji, poziomu motywacji, cech osobowych,
- Delegowanie zadań i uprawnień.
- Czuwanie nad prawidłową atmosferą i współpracą zespołu.
- Ustalanie i pilnowanie zasad współpracy,
- Wpływ stylu kierowania lidera na atmosferę w zespole,
- Rozwiązywanie napięć i konfliktów w zespole.
- Pozafinansowe możliwości motywowania
Skontaktuj się z nami
lub
zostaw swój numer, a nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą!