jak to robimy

Celem spotkania jest pogłębienie wiedzy dotyczącej delegowania i organizacji pracy oraz rozwój umiejętności delegowania uprawnień, komunikowania celów, planowania, zarządzania własnym czasem.

Korzyści:

  • Zdobycie wiedzy nt. istoty i procesu delegowania może pomóc w bardziej efektywnym przydzielaniu zadań pracownikom i dawaniu im samodzielności,
  • Uporządkowanie wiedzy nt. procesu organizacji pracy może być pomocne zarówno w codziennych, rutynowych działaniach jak i może być wykorzystane przy nowych projektach,
  • Rozwój wiedzy nt. metod planowania oraz  źródeł własnej nieefektywności w zarządzaniu czasem pozwoli na świadomą pracę nad własnymi nawykami i umiejętnościami w zakresie zarządzania czasem.

Program:

  1. Planowanie i organizacja pracy zespołu.
    • Cykl zarządzania: planowanie-organizowanie-monitoring-odbiór i ocena
    • Funkcje (działania):
      • Wyznaczanie celu ogólnego i celów szczegółowych,
      • Opracowanie przepływu pracy (mapowanie procesu w mikroskali)
      • Określenie zadań i zakresów obowiązków dla poszczególnych osób w określonych perspektywach czasowych ( formalne i nieformalne)
      • Zabezpieczenie zasobów
      • Określenie sposobów komunikacji, monitorowania i kontroli efektów pracy
      • Przydzielenie zadań
      • Monitoring realizacji
  2. Delegowanie zadań i uprawnień.
    • Czym jest delegowanie, różnica pomiędzy delegowaniem a zlecaniem zadania
    • Zalety delegowania
    • Etapy delegowania
  3. Organizacja pracy własnej i zarządzaniem czasem.
    • Własne nawyki i cechy osobowe a sposób wykorzystania czasu, radzenie sobie z „pożeraczami czasu”
    • Mit wielozadaniowości – przede wszystkim koncentracja
    • Radzenie sobie z natłokiem zadań: ustalanie priorytetów, delegowanie, negocjowanie terminów
    • Planowanie na piśmie – metoda ALPEN, zasada 60/40, zasada Pareto

Skontaktuj się z nami

lub

zostaw swój numer, a nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą!