jak to robimy

Celem szkolenia jest zainspirowanie menedżerów do wykorzystania do zarządzania zespołami doświadczeń płynących min. ze sportu i pracy trenerów sportowych.

Warsztat pokazuje metody i korzyści z coachingowego podejścia do zarządzania, a także ograniczenia tego podejścia.

Korzyści:

  • Poznanie zasad i metod coachingowego stylu kierowania, zalet i ograniczeń,
  • Przećwiczenie wybranych umiejętności coachingowych (obserwowanie, słuchanie i zadawanie pytań, podsumowywanie i feedback) wykorzystywanych w procesie kierowania w oparciu o ten styl

Program:

  1. Wprowadzenie: coaching w biznesie - dlaczego liderzy przejęli pomysły prowadzenia zespołów od trenerów sportowych,
  2. Charakterystyka coachingowego stylu kierowania:
    • Proces kierowania: charakterystyka podejścia coachingowego na etapie ustalania celów i planowania, realizacji zadań, odbioru, oceny zadania, wynagradzania, planowania rozwoju,
    • Zakres odpowiedzialności- za co odpowiada przywódca („coach”) a za co pracownik/zespół,
    • Narzędzia pracy coacha: cele, umiejętności komunikacyjne, planowanie rozwoju, premiowanie i nagradzanie,
    • „Coaching uproszczony” – styl prowadzenia rozmów z pracownikiem i zespołem ( styl komunikacji),
    • Zalety i ograniczenia tego stylu kierowania.
  3. Umiejętności prowadzenia zespołu w stylu coachingowym – ćwiczenia praktyczne:
    • Komunikowanie się w stylu coachingowym – umiejętność zadawania pytań, uważnego słuchania, podsumowywania,
    • Ustalanie celów i zadań – ocena poziomu ambicji i kompetencji zespołu czy pracownika, określanie indywidualnych celów rozwojowych i korzyści, doinformowanie,
    • Rozwiązywanie problemów w procesie realizacji zadań – podejście konsultacyjne i wspierające,
    • Udzielanie rozwojowej informacji zwrotnej pracownikom i zespołom,
    • Praca grupowa i indywidualna w chwilach demotywacji,
    • Ocena i odbiór zadań ( analiza poziomu zrealizowanych celów).

Skontaktuj się z nami

lub

zostaw swój numer, a nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą!