jak to robimy
Celem szkolenia jest zainspirowanie menedżerów do wykorzystania do zarządzania zespołami doświadczeń płynących min. ze sportu i pracy trenerów sportowych.
Warsztat pokazuje metody i korzyści z coachingowego podejścia do zarządzania, a także ograniczenia tego podejścia.
Korzyści:
- Poznanie zasad i metod coachingowego stylu kierowania, zalet i ograniczeń,
- Przećwiczenie wybranych umiejętności coachingowych (obserwowanie, słuchanie i zadawanie pytań, podsumowywanie i feedback) wykorzystywanych w procesie kierowania w oparciu o ten styl
Program:
- Wprowadzenie: coaching w biznesie - dlaczego liderzy przejęli pomysły prowadzenia zespołów od trenerów sportowych,
- Charakterystyka coachingowego stylu kierowania:
- Proces kierowania: charakterystyka podejścia coachingowego na etapie ustalania celów i planowania, realizacji zadań, odbioru, oceny zadania, wynagradzania, planowania rozwoju,
- Zakres odpowiedzialności- za co odpowiada przywódca („coach”) a za co pracownik/zespół,
- Narzędzia pracy coacha: cele, umiejętności komunikacyjne, planowanie rozwoju, premiowanie i nagradzanie,
- „Coaching uproszczony” – styl prowadzenia rozmów z pracownikiem i zespołem ( styl komunikacji),
- Zalety i ograniczenia tego stylu kierowania.
- Umiejętności prowadzenia zespołu w stylu coachingowym – ćwiczenia praktyczne:
- Komunikowanie się w stylu coachingowym – umiejętność zadawania pytań, uważnego słuchania, podsumowywania,
- Ustalanie celów i zadań – ocena poziomu ambicji i kompetencji zespołu czy pracownika, określanie indywidualnych celów rozwojowych i korzyści, doinformowanie,
- Rozwiązywanie problemów w procesie realizacji zadań – podejście konsultacyjne i wspierające,
- Udzielanie rozwojowej informacji zwrotnej pracownikom i zespołom,
- Praca grupowa i indywidualna w chwilach demotywacji,
- Ocena i odbiór zadań ( analiza poziomu zrealizowanych celów).
Skontaktuj się z nami
lub
zostaw swój numer, a nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą!