jak to robimy

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy związanej z uwarunkowaniami, które leżą u podstaw zaangażowania pracowników. Jest to także okazja do wymiany doświadczeń oraz osobistej refleksji dotyczącej potrzebnych działań ukierunkowanych na utrzymanie bądź podniesienie poziomu zaangażowania pracowników.

Korzyści:

  • Uściślenie pojęcia zaangażowanie, odróżnienie go od „motywacji” pozwoli na wyodrębnienie spośród grona pracowników tych, których ze względu na swój poziom zaangażowania warto rozwijać,
  • Zrozumienie uwarunkowań zaangażowania może być pomocne w opracowaniu strategii swojego podejścia zarządczego,
  • Rozwój wybranych umiejętności kierowniczych takich jak: planowanie personalne na poziomie zespołu, wykorzystywanie potencjału pracownika, dążenie do stworzenia właściwych warunków sprzyjających zaangażowaniu.

Program:

  1. Wprowadzenie
    • Czym jest zaangażowanie w pracy? Poziomy zaangażowania wg Instytutu Gallupa, objawy zaangażowania,
    • Emocjonalny wymiar zaangażowania, wyniki badań poziomu zaangażowania pracowników w Polsce,
    • Zmiana pokoleniowa a zaangażowanie.
  2. Budowanie zaangażowania na poziomie zespołu:
    • Działania lidera zespołu:
      - Przykład osobisty,
      - Dobór członków zespołu pod kątem proaktywnej postawy- mechanizmy społecznego wpływu, docenianie wkładu,
      - Rozwój samodzielności pracowników – delegowanie, coachingowy styl kierowania, zrównoważenie celów biznesowych i celów rozwojowych pracownika, dopasowanie stylu i miejsca pracy do preferencji pracownika,
      - Budowanie pozytywnych, otwartych relacji z pracownikiem.
      - Wypalenie zawodowe pracownika – rola przełożonego.
    • Miejsce pracownika w zespole:
      - Adekwatne wykorzystanie potencjału pracownika ( „jestem potrzebny zespołowi”)
      - Integracja ( „czuję się członkiem zespołu”)

Skontaktuj się z nami

lub

zostaw swój numer, a nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą!