jak to robimy
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy związanej z uwarunkowaniami, które leżą u podstaw zaangażowania pracowników. Jest to także okazja do wymiany doświadczeń oraz osobistej refleksji dotyczącej potrzebnych działań ukierunkowanych na utrzymanie bądź podniesienie poziomu zaangażowania pracowników.
Korzyści:
- Uściślenie pojęcia zaangażowanie, odróżnienie go od „motywacji” pozwoli na wyodrębnienie spośród grona pracowników tych, których ze względu na swój poziom zaangażowania warto rozwijać,
- Zrozumienie uwarunkowań zaangażowania może być pomocne w opracowaniu strategii swojego podejścia zarządczego,
- Rozwój wybranych umiejętności kierowniczych takich jak: planowanie personalne na poziomie zespołu, wykorzystywanie potencjału pracownika, dążenie do stworzenia właściwych warunków sprzyjających zaangażowaniu.
Program:
- Wprowadzenie
- Czym jest zaangażowanie w pracy? Poziomy zaangażowania wg Instytutu Gallupa, objawy zaangażowania,
- Emocjonalny wymiar zaangażowania, wyniki badań poziomu zaangażowania pracowników w Polsce,
- Zmiana pokoleniowa a zaangażowanie.
- Budowanie zaangażowania na poziomie zespołu:
- Działania lidera zespołu:
- Przykład osobisty,
- Dobór członków zespołu pod kątem proaktywnej postawy- mechanizmy społecznego wpływu, docenianie wkładu,
- Rozwój samodzielności pracowników – delegowanie, coachingowy styl kierowania, zrównoważenie celów biznesowych i celów rozwojowych pracownika, dopasowanie stylu i miejsca pracy do preferencji pracownika,
- Budowanie pozytywnych, otwartych relacji z pracownikiem.
- Wypalenie zawodowe pracownika – rola przełożonego.
- Działania lidera zespołu:
- Miejsce pracownika w zespole:
- Adekwatne wykorzystanie potencjału pracownika ( „jestem potrzebny zespołowi”)
- Integracja ( „czuję się członkiem zespołu”)
- Miejsce pracownika w zespole:
Skontaktuj się z nami
lub
zostaw swój numer, a nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą!