Sales management (Zarządzanie sprzedażą) – szkolenie 2 dni
Dla kogo?
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy bezpośrednio zarządzają zespołami handlowców w terenie jak i telesprzedawcami.
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania zespołem sprzedażowym, ze szczególnym uwzględnieniem własnych mocnych stron i obszarów do poprawy oraz aspektów budowania relacji z handlowcami i w zespole.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Budować zespół z wykorzystaniem potencjału jego członków
- Dostosowywać styl menedżera do etapu rozwoju zespołu
- Poprawić komunikację interpersonalną
- Wygłosić profesjonalne Exposé szefa Sprzedaży
- Zarządzać konfliktem w zespole
- Radzić sobie z trudnymi handlowcami
- Prowadzić efektywny coaching handlowców
Ramowy program szkolenia:
Budowanie zespołów i wykorzystanie potencjału jego członków
- Być zespołem – co to znaczy
- Wady i zalety pracy w zespole
- Współpraca, zaangażowanie, odpowiedzialność
- Analiza ról zespołowych
- Budowanie zespołu
Dostosowanie stylu menedżera do etapu rozwoju zespołu
- Dynamika zespołu
- Dopasowanie stylu zarządzania i autorytetu
- Wnioski nt. własnego zespołu
Komunikacja interpersonalna
- Rola komunikacji w skutecznym zarządzaniu zespołem
- Proces komunikacji – symulacja
- Skuteczność kanałów komunikacyjnych
- Komunikacja niewerbalna
- Komunikaty pisemne czy ustne?
Exposé szefa Sprzedaży
- Istotne elementy exposé
- Kiedy i jak wygłosić
- Ćwiczenia praktyczne
Zarządzanie konfliktem w zespole
- Zrozumienie natury konfliktów
- Rola konfliktów w organizacji
- Mój styl zarządzania konfliktem
- Zarządzanie konfliktem – dopasowanie stylów
Radzenie sobie z trudnym handlowcem
- Teoria zachowań - zachowanie rodzi zachowanie
- Czynniki wywołujące i wzmacniające zachowania
- Teoria zachowań w praktyce - koncentracja na działaniach menedżera a nie na cechach pracownika
- Studia przypadków podanych przez uczestników
- Analiza w grupach
- Propozycje rozwiązań
Coaching handlowy on-the-job
- Proces coachingu – symulacje i wnioski
- Kryteria wyboru celu coachingu
- Zawarcie kontraktu coachingowego
- Obserwacja pracy i efektów - wyciąganie wniosków
- Motywująca informacja zwrotna
- Wyznaczanie celów po coachingu
Cena: 1490 zł netto
Aby uzyskać informację o najbliższym terminie, skontaktuj się z nami
Godzina: 9:00-17:00
Lokalizacja: Warszawa, ul. Cybernetyki 4a/174
praktyk sprzedaży i zarządzania z dwudziestopięcioletnim doświadczeniem biznesowym (od 1991) i dwudziestoletnim doświadczeniem trenerskim (od 1996).
Wykształcenie: Politechnika Warszawska, Polska Akademia Nauk Studia doktoranckie, Instytut Podstawowych Problemów Technik, Schenk Institute; kurs trenerski prowadzony przez Georga Scenka, Tack Training International w Wielkiej Brytanii; „Jak przygotować i prowadzić szkolenia z negocjacji i technik sprzedaży”; Szkolenie „Negocjacje handlowe jako gra” w firmie Kontrakt.
Jego celem jest tworzenie wartości dla Klientów poprzez rozwój kompetencji ich pracowników. Jest praktykiem sprzedaży, obsługi Klienta, negocjacji i zarządzania. Zarządzał zespołem handlowców podczas procesu zmian organizacji sprzedaży w CPC Amino – później Best Foods. Ekspert w zakresie prowadzenia prezentacji biznesowych i twardych negocjacji handlowych, w tym z zachodnimi sieciami handlowymi. Specjalizuje się w szkoleniach o tematyce: Negocjacje, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, techniki sprzedaży i obsługi Klienta, umiejętności kierownicze i osobiste, prezentacje biznesowe, komunikacja interpersonalna, warsztaty trenerskie – dla branż takich tak: FMCG, handel, energetyka, finansowa, motoryzacyjna, telekomunikacyjna, IT, farmaceutyczna, kurierska, wydawnicza, reklamowa, maszynowa i produkcja. Liczba przeprowadzonych dni szkoleniowych ogółem: ponad 1700.
Przykładowe zrealizowane projekty (konsulting, szkolenia): EGMONT – diagnoza działań operacyjnych zespołu sprzedaży (działania w systemie Zarządzania przez cele) oraz projekt coachingowi; DHL EXPRESS – SERVISCO, udział w zespole projektowym podczas wprowadzania na polski rynek nowego produktu: budowanie strategii migracji klientów do nowego produktu oraz renegocjacji jego wyższych cen przy łączeniu firm, PKP PLK – Zarządzanie przez cele – Dyrektorzy i Kierownicy, TAURON – cykl warsztatów negocjacyjnych dla inżynierów, PKN ORLEN - Negocjacje zakupowe dla Działów Zakupów, International Tobacco Machinery Poland Sp. z o.o. (firma produkcyjna) – cykl szkoleń z technik sprzedaży, komunikacji i współpracy z Klientem zagranicznym, RECKITT BENCKISER POLAND S.A (firma produkcyjna) – cykl szkoleń sprzedażowych i negocjacyjnych; zarządzanie wiekiem i mentoring dla szefów produkcji, POLKOMTEL S.A. (operator telefonii cyfrowej PLUS) – cykl warsztatów menedżerskich dla menedżerów średniego szczebla, COCA-COLA BEVERAGES POLSKA SP. Z O.O. (producent i dystrybutor Coca-Coli) – dwuletni cykl warsztatów menedżerskich dla Dyrektorów Regionalnych Sprzedaży, DHL EXPRESS – szkolenia i doradztwo dla kadry menedżerskiej Działu Sprzedaży w czasie łączenia firm Servisco i DHL; cykl szkoleń sprzedażowych i negocjacyjnych oraz warsztaty renegocjacji wyższych cen nowych umów, ZENITHOPTIMEDIA i PUBLICIS (branża reklamowa) – szkolenia dla kadry menedżerskiej z zarządzania zespołem oraz z technik negocjacji. Jest autorem artykułów poświęconych sprzedaży, obsłudze Klienta, negocjacjom i zarządzaniu zespołami handlowymi w pismach IMPACT oraz PERSONEL, a w latach 2009-2010 publikował regularnie w Miesięczniku Ubezpieczeniowym.
Doświadczenie w budowaniu optymalnych rozwiązań
Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami
lub
zostaw swój numer, a nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą!