Rynek pracownika a kompetencje kierowników
Czas trwania:

Rynek pracownika doskwiera pracodawcom – co druga firma wskazuje na niedobory kadrowe. Nowa sytuacja wymaga dostosowania się – nie od Twoich pracowników, lecz od Ciebie. Postaw na rozwój kierowników najniższych szczebli i przemień ich w przywódców z prawdziwego zdarzenia.

Dowiedz się, jak nabycie kompetencji menedżerskich u brygadzistów, mistrzów czy liderów gniazd produkcyjnych napędza rozwój całego przedsiębiorstwa:

  • podnosi motywację zespołów,
  • zwiększa efektywność produkcji,
  • zmniejsza rotację pracowników fizycznych.

Motywacja zespołów

To naturalne, że przełożony stanowi wzór postępowania dla swoich pracowników. Brakuje mu energii, unika kontaktu z innymi, narzeka? Można oczekiwać, że zespół odpowie mu tym samym. Potrafi zakasać rękawy i pokazać zespołowi jak podejść do wyzwania? Jego pracownicy z zaangażowaniem podążą za nim. Kierownik powinien świadomie kształtować to, jak widzą go podwładni.

Efektywność produkcji

Dzisiaj o konkurencyjności firm produkcyjnych decydują nie technologie, ale kultura organizacyjna i zarządzanie. Kompetentny lider dba o to, by każdy z podległych pracowników znał i rozumiał podstawowy cel działalności przedsiębiorstwa. Jak ta wiedza przekłada się na efektywność produkcji? Harrington Emerson, klasyk teorii zarządzania, sformułował 12 zasad wydajności – jasno określony cel to najważniejsza z nich.

Rotacja pracowników fizycznych

Według najnowszego raportu KPMG niemal 8 na 10 firm przyznaje, że ma problem z niekontrolowanymi odejściami pracowników fizycznych i produkcyjnych. Jak zatrzymać tych, którzy wiedzą, że rąk do pracy brakuje? Istotną rolę odgrywa tu bezpośredni przełożony. Szefowi komunikatywnemu i traktującemu swoich pracowników z szacunkiem łatwiej zbudować zespół lojalny wobec pracodawcy.

Nawet najlepszy specjalista w firmie nie sprawdzi się jako lider bez odpowiedniego przygotowania. W obliczu rynku pracownika kierownikom nie może brakować podstawowych kompetencji menedżerskich.

Autor: Marcin Rokita – Demos Polska

Źródła danych:
Barometr Rynku Pracy. Work Service, 2018
Key Employer Challenges – jak firmy w Polsce budują doświadczenie pracownika? KPMG, 2018

Coachingowy styl przywództwa

Celem szkolenia jest zainspirowanie menedżerów do wykorzystania do zarządzania zespołami doświadczeń płynących min. ze sportu i pracy trenerów sportowych.
Warsztat pokazuje metody i korzyści z coachingowego podejścia do zarządzania, a także ograniczenia tego podejścia.

czytaj dalej

Budowanie zaangażowania zespołu i pracowników – 2 dni

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy związanej z uwarunkowaniami, które leżą u podstaw zaangażowania pracowników. Jest to także okazja do wymiany doświadczeń oraz osobistej refleksji dotyczącej potrzebnych działań ukierunkowanych na utrzymanie bądź podniesienie poziomu zaangażowania pracowników.

czytaj dalej

Jak pracujemy

Dziękujemy za zaufanie!

 

Uczestników szkoleń

Zadowolonych Klientów

Trenerów i konsultantów

Lat w Polsce