Celem warsztatów jest przygotowanie osób oceniających do przeprowadzenia oceny i rozmowy oceniającej zgodnie z przyjętymi standardami oraz z zachowaniem psychologicznych reguł kontaktu z pracownikiem.
Korzyści:
Poznanie celu (powodów) oceny pracy będzie pomocne w rzetelnym przygotowaniu się do tego zadania (aspekt poznawczy i motywacyjny),
Rozwinięcie umiejętności korzystania z jasnych kryteriów oceny,
Rozwinięcie wiedzy i umiejętności dotyczące struktury i sposobu prowadzenia rozmowy komunikującej ocenę pracy,
Rozwinięcie wiedzy i umiejętności komunikacyjnych ( zadawanie pytań, słuchanie, przekazywanie oceny z uzasadnieniem, negocjowanie)
Program:
- Wyzwania stojące przed osobą dokonującą oceny.
- Cele oceny, ocena bieżąca i okresowa, funkcje oceny.
- Wstęp do rozmowy oceniającej – ocena pod kątem zdefiniowanych kryteriów.
- Struktura rozmowy oceniającej:
Wstęp – przypomnienie celu spotkania, kryteriów oceny
Dyskusja na temat oceny pracy za poprzedni okres – ustalenie wspólnego z pracownikiem stanowiska
Uwagi i ustalenia na przyszłość: potrzeby szkoleniowe, plany działania, cele itp.
Zakończenie - Ćwiczenia praktyczne w prowadzeniu rozmów:
Ćwiczenie uważnego słuchania ( w tym techniki komunikacji: klaryfikacja, podsumowanie, parafraza),
Ćwiczenie przekazywania informacji zwrotnej,
Trudne sytuacje – rozwój umiejętności negocjowania,