Celem spotkania jest pogłębienie wiedzy dotyczącej delegowania i organizacji pracy oraz rozwój umiejętności delegowania uprawnień, komunikowania celów, planowania, zarządzania własnym czasem.
Korzyści:
Zdobycie wiedzy nt. istoty i procesu delegowania może pomóc w bardziej efektywnym przydzielaniu zadań pracownikom i dawaniu im samodzielności,
Uporządkowanie wiedzy nt. procesu organizacji pracy może być pomocne zarówno w codziennych, rutynowych działaniach jak i może być wykorzystane przy nowych projektach,
Rozwój wiedzy nt. metod planowania oraz źródeł własnej nieefektywności w zarządzaniu czasem pozwoli na świadomą pracę nad własnymi nawykami i umiejętnościami w zakresie zarządzania czasem.
Program:
- Planowanie i organizacja pracy zespołu.
a.a. Cykl zarządzania: planowanie-organizowanie-monitoring-odbiór i ocena
a.b. Funkcje (działania):
Wyznaczanie celu ogólnego i celów szczegółowych,
Opracowanie przepływu pracy (mapowanie procesu w mikroskali)
Określenie zadań i zakresów obowiązków dla poszczególnych osób w określonych perspektywach czasowych ( formalne i nieformalne)
Zabezpieczenie zasobów
Określenie sposobów komunikacji, monitorowania i kontroli efektów pracy
Przydzielenie zadań
Monitoring realizacji - Delegowanie zadań i uprawnień.
Czym jest delegowanie, różnica pomiędzy delegowaniem a zlecaniem zadania
Zalety delegowania
Etapy delegowania - Organizacja pracy własnej i zarządzaniem czasem.
Własne nawyki i cechy osobowe a sposób wykorzystania czasu, radzenie sobie z „pożeraczami czasu”
Mit wielozadaniowości – przede wszystkim koncentracja
Radzenie sobie z natłokiem zadań: ustalanie priorytetów, delegowanie, negocjowanie terminów
Planowanie na piśmie – metoda ALPEN, zasada 60/40, zasada Pareto