Coachingowy styl przywództwa
Czas trwania:

2 dni

Celem szkolenia jest zainspirowanie menedżerów do wykorzystania do zarządzania zespołami doświadczeń płynących min. ze sportu i pracy trenerów sportowych.
Warsztat pokazuje metody i korzyści z coachingowego podejścia do zarządzania, a także ograniczenia tego podejścia.

Korzyści:
Poznanie zasad i metod coachingowego stylu kierowania, zalet i ograniczeń,
Przećwiczenie wybranych umiejętności coachingowych (obserwowanie, słuchanie i zadawanie pytań, podsumowywanie i feedback) wykorzystywanych w procesie kierowania w oparciu o ten styl
Program

  1. Wprowadzenie: coaching w biznesie – dlaczego liderzy przejęli pomysły prowadzenia zespołów od trenerów sportowych,
  2. Charakterystyka coachingowego stylu kierowania:
    Proces kierowania: charakterystyka podejścia coachingowego na etapie ustalania celów i planowania, realizacji zadań, odbioru, oceny zadania, wynagradzania, planowania rozwoju,
    Zakres odpowiedzialności- za co odpowiada przywódca („coach”) a za co pracownik/zespół,
    Narzędzia pracy coacha: cele, umiejętności komunikacyjne, planowanie rozwoju, premiowanie i nagradzanie,
    „Coaching uproszczony” – styl prowadzenia rozmów z pracownikiem i zespołem ( styl komunikacji),
    Zalety i ograniczenia tego stylu kierowania.
  3. Umiejętności prowadzenia zespołu w stylu coachingowym – ćwiczenia praktyczne:
    Komunikowanie się w stylu coachingowym – umiejętność zadawania pytań, uważnego słuchania, podsumowywania,
    Ustalanie celów i zadań – ocena poziomu ambicji i kompetencji zespołu czy pracownika, określanie indywidualnych celów rozwojowych i korzyści, doinformowanie,
    Rozwiązywanie problemów w procesie realizacji zadań – podejście konsultacyjne i wspierające,
    Udzielanie rozwojowej informacji zwrotnej pracownikom i zespołom,
    Praca grupowa i indywidualna w chwilach demotywacji,
    Ocena i odbiór zadań ( analiza poziomu zrealizowanych celów),

Budowanie zaangażowania zespołu i pracowników – 2 dni

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy związanej z uwarunkowaniami, które leżą u podstaw zaangażowania pracowników. Jest to także okazja do wymiany doświadczeń oraz osobistej refleksji dotyczącej potrzebnych działań ukierunkowanych na utrzymanie bądź podniesienie poziomu zaangażowania pracowników.

czytaj dalej

Jak pracujemy

Dziękujemy za zaufanie!

 

Uczestników szkoleń

Zadowolonych Klientów

Trenerów i konsultantów

Lat w Polsce